Форум » Архив » Куда делась 4-я молитва из Последования ко Святому Причащению? » Ответить

Куда делась 4-я молитва из Последования ко Святому Причащению?

Vlad: Практически из всех молитвословов после 1997 изята 4-я молитва из Последования ко Святому Причащению, эта молитва Симеона Метафраста и должна располагаться после 3-ей молитвы существующих изданий, и быть т.о. 4-ой по счету т.е. в последовании должн обыть не 10, а 11 молитв: ------------------ Издание 1997г. ------------------ Молитва 4-я, тогожде святаго Яко на Страшнем Твоем и нелицеприемнем предстояй Судилищи, Христе Боже, и осуждения подъемля, и слово творя о содеянных мною злых; сице днесь, прежде даже не приити дневи осуждения моего, у святаго Твоего Жертвенника предстоя пред Тобою и пред страшными и святыми Ангелы Твоими, преклонен от своея совести, приношу лукавая моя и беззаконная деяния, являяй сия и обличаяй. Виждь, Господи, смирение мое, и остави вся грехи моя; виждь, яко умножишася паче влас главы моея беззакония моя. Кое убо не содеях зло? Кий грех не сотворих? Кое зло не вообразих в души моей? Уже бо и делы содеях: блуд, прелюбодейство, гордость, кичение, укоренив, хулу, празднословие, смех неподобный, пиянство, гортанобесие, объядение, ненависть, зависть, сребролюбие, любостяжание, лихоимство, самолюбие, славолюбие, хищение, неправду, злоприобретение, ревность, оклеветание, беззаконие; всякое мое чувство и всякий уд оскверних, растлих, непотребен сотворих, делателище быв всячески диаволе. И вем, Господи, яко беззакония моя превзыдоша главу мою; но безмерно есть множество щедрот Твоих, и милость неизреченна незлобивыя Твоея благости, и несть грех побеждают; человеколюбие Твое. Темже, пречудный Царю, незлобиве Господи, удиви и на мне, грешнем, милости Твоя, покажи благости Твоея силу и яви крепость благоутробнаго милосердия Твоего, и обращающася приими мя, грешнаго. Приими мя, якоже приял еси блуднаго, разбойника, блудницу. Приими мя, пребезмерне и словом, и делом, и похотию безместною, и помышлением безсловесным согрешивша Тебе. И, якоже в едино-надесятый час пришедших приял еси, ничтоже достойно соделавших, тако приимй и мене, грешнаго: много бо согреших и осквернихся, и опечалих Духа Твоего Святаго, и огорчих человеколюбную утробу Твою и делом, и словом, и помышлением, в нощи и во дни, явление же и неявленне, волею же и неволею. И вем, яко представиши грехи моя предо мною таковы, яковы же мною содеяшася, и истяжеши слово со мною о ихже разумом непрощенно согреших. Но, Господи, Господи, да не праведным судом Твоим, ниже яростию Твоею обличиши мя, ниже гневом Твоим накажеши мя; помилуй мя, Господи, яко не токмо немощен есмь, но и Твое есмь создание. Ты убо, Господи, утвердил еси на мне страх Твой, аз же лукавое пред Тобою сотворих. Тебе убо единому согреших, но молю Тя, не вниди в суд с рабом Твоим. Аще бо беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит? Аз бо есмь пучина греха, и несмь достоин, ниже доволен воззрети и видети на высоту небесную от множества грехов моих, ихже несть числа: всякое бо злодеяние и коварство, и ухищрение сатанино, и растления, злопомнения, советования ко греху и иные тмочисленныя страсти не оскудеша от мене. Киими бо не растлихся грехи? Киими не содержахся злыми? Всяк грех содеях, всякую нечистоту вложих в душу мою, непотребен бых Тебе, Богу моему, и человеком. Кто возставит мя, в сицевая злая и толика падшаго согрешения? Господи Боже мой, на Тя уповах; аще есть ми спасения упование, аще побеждает человеколюбие Твое множества беззаконий моих, буди ми спаситель, и по щедротам Твоим и милостем Твоим ослаби, остави, прости ми вся, елика Ти согреших, яко многих зол исполнися душа моя, и несть во мне спасения надежды. Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей и не воздаждь ми по делом моим, и не осуди мя по деянием моим, но обрати, заступи, избави душу мою от совозрастающих ей зол и лютых восприятий. Спаси мя ради милости Твоея, да, идиже умножится грех, преизобилует благодать Твоя; и восхвалю, и прославлю Тя всегда, вся дни живота моего. Ты бо есй Бог кающихся и Спас согрешающих; и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Ответов - 4

иер.Алексий: Этой молитвы нет в греческом последовании ко Святому причащению. Не понятно, откуда она взялась. В наших молитвословах. Поэтому, может быть, и исчезла... К слову можно добавить, что ещё раньше в молитвословах встречались ещё молитвы. И последование ко Святому Причащению оказывались ещё длиннее (раза в полтора). Но потом всё исчезло. Моё впечатление, что приведённая Вами молитва по происхождению - русская. Но я могу ошибаться.. Вообще же, откуда какя молитва взялась - всегда очень интересный вопрос. Увы, эта область практически не разработана......

клюква: Vlad пишет: молитва Симеона Метафраста и должна располагаться после 3-ей молитвы существующих изданий, и быть т.о. 4-ой по счету а в цековно-славянских молитвословах все так и есть. Наверно, это издержки перевода на современную орфографию.

клюква: иер.Алексий пишет: К слову можно добавить, что ещё раньше в молитвословах встречались ещё молитвы. И последование ко Святому Причащению оказывались ещё длиннее (раза в полтора). Но потом всё исчезло. А когда так было?


Василий: Влад, в молитве есть пропущенные слова.



полная версия страницы